מידע כללי

מי אנו?

חטיבת הביניים (כיתות ז'- ט') היא חלק מביה"ס המקיף, השש-שנתי "גוונים", של המועצה האזורית מנשה, בניהולו של דר' עופר מוקדי.
בחטיבה 16 כיתות, (בשכבת ז'- 6 כיתות, בשכבות ח'- ט'- 5 כיתות), בכל שכבה כיתת מופ"ת וכיתה קטנה. את החטיבה מנהלת נעמי מימון, ואחריותה מקיפה את כלל ענייני החטיבה, בראייה מערכתית. לכל שכבה תוכנית חינוכית-ערכית סביב "נושא מוביל", שהיא חלק מהתוכנית הערכית השש-שנתית של ביה"ס. שיעורי החינוך, סיורים, הצגות, מפגשים - מובנים ונבנים סביב הנושא המוביל.
בחט"ב ניתנת לתלמידים התנסות במקצועות שונים, מקבצי אומנויות והקבצות, וזאת כדי לפתוח בפניהם את כל האפשרויות לקראת המעבר לחטיבה העליונה.
תלמידי החטיבה שותפים לכל העשייה החברתית בביה"ס - מועצת תלמידים, טורנירים, פרוייקטים, אירועים, טקסים, ועוד..


מטרות חט"ב:

1. לספק לתלמידים סביבה מוגנת ונוחה להתפתחות אישית ולמידה.
2. לטפח חברת תלמידים ערכית ומכבדת כל אדם באשר הוא.
3. לטפח אחריות אישית ללמידה.
4. לאפשר התקדמות אישית על-פי נטיות וכישורים אישיים.
5. להורות וללמד עפ"י סטנדרטים, תוך גיוון בדרכי ההוראה, על מנת ליצור למידה משמעותית.
6. לטפח כישורי חשיבה ולפתח מיומנויות למידה עצמאית.
7. לחנך למעורבות חברתית על בסיס ערכי הדמוקרטיה.
8. להכין את התלמידים לחטיבה העליונה.


יישום המטרות מתבצע ע"י:

1. ראייה מערכתית של חט"ב, הן כיחידה והן כחלק מכלל ביה"ס.
2. טיפול בכל שכבה בנפרד - ע"י רכזת השכבה.
3. מתן מענה לצרכים אישיים, טיפול בפרט - ע"י המחנכת ויועצת השכבה.
4. מתן יחס אישי ע"י המחנכת, צוות המורים וצוות ביה"ס.
5. מבנים נוחים, מודרניים ומאובזרים.
6. תוכנית ערכית שש-שנתית, מבוססת על ערכי הדמוקרטיה, רציפה ומקושרת.
7. שיעורי חינוך מובנים, עשייה חינוכית משמעותית, חווייתית ומקושרת.
8. פרוייקטים למעורבות חברתית, התנדבויות והתרמות.
9. מועצת תלמידים וועדות פעילות.
10. שילוב תוכניות מניעה (תוכנית ייעוצית) במסגרת שעורי חברה, כישורי חברה ומעגלי שיח. 11. מענה רחב לקשת של צרכים לימודיים:
- כיתות קטנות ומותאמות- לתלמידים בעלי קשיים לימודיים לצמצום פערים.
- סיוע לימודי (שעות שילוב, שעות ט"ל, שיעורים פרטניים) לתלמידים מכל הכיתות הזקוקים לסיוע.
- תוכנית מצויינות 2000 - לתלמידים מצטיינים במתמטיקה ובמדעים.
- עתודה מדעית טכנולוגית - לתלמידים בכיתות ההטרוגניות - תיגבור לימודי המדע והמתמטיקה.
- כיתות מופ"ת- כיתות אקדמאיות-מדעיות - לתלמידים מצטיינים.
- הקבצות באנגלית ובמתמטיקה - לקידום אישי ומותאם של כל תלמיד/ה עפ"י הרמה והיכולת.
- קבוצה קטנה בשיעורי הבעה - לקידום תלמידים מתקשים ולצמצום פערים.
12. "מעגלי שיח"- תכנית "צומחת" החל משנת תשע"ד, המיועדת לכל החט"ב; בתשע"ה – שכבת ז'-ח'. בהנחיית מחנכת ומורה נוספת.
13. ארגון למידה בסביבה לימודית מגוונת במקורות מידע ואמצעי הוראה, עבודות חקר.
כדוגמת:
- "אדם וחברה"- תוכנית אינטגרטיבית הנלמדת בשכבת ז', הכוללת את המקצועות: ספרות,
הסטוריה, גיאוגרפיה, תרבות ישראל ואסטרטגיות למידה (6 ש"ש, 2 מורים בכיתה).
- בכל כיתות חט"ב - בכל מקצוע תלמד יחידת הוראה אחת לפחות בדרך מגוונת ותוערך באופן חלופי.
- שילוב למידה בשלולית החורף בשיעורי מדעים.
- שילוב אומנויות והסטוריה בשכבת ט'.
14. מדידה והערכה עפ"י "הישגים נדרשים" במקצועות השונים.
15. פרסום לוח מבחנים בכל תחילת מחצית, הדרכה לניהול זמן.
16. מקבצי אומנויות וספורט - בתוך מערכת השעות, שני שיעורים שבועיים לבחירה אישית של התלמידים, מתוך מגוון רחב של מיקבצים: אומנות ציור, אומנות פיסול, תקשורת, תיאטרון, מוזיקה, משחקי כדור, סופטבול, מיומנויות לחימה, ניווט ספורטיבי, בישול ותזונה ועוד....
17. תוכנית הכוון לחט"ע בשכבת ט', בליווי יועצת ביה"ס.
18. יישום "רמות תפקוד" - מדידת ה"תלמידות" עפ"י קריטריונים נהירים וברורים.
19. שימוש בתוכנת משו"ב – "מידיות, שקיפות ובקרה" - לקשר רציף עם ההורים, תיעוד ובקרה.
20. קשר עם ההורים - מידעונים שבועיים הנשלחים להורי חט"ב בדואר האלקטרוני.
21. אסיפות הורים בתחילת השנה, ומפגשי הורים פעמיים בשנה.